Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

ΓΥΝΑΙΚΑ

Πάει ο καιρός που όλες οι γυναίκες έμεναν στο σπίτι και μεγάλωναν τα παιδιά τους και φρόντιζαν το νοικοκυριό,στο οποίο έσοδα έφερνε μόνο ο άντρας.
Τώρα πλέον οι γυναίκες έχουν ίσα δικαιώματα με τους άντρες και δεν αρκούνται στο να μένουν σπίτι τους και να ασχολούνται μόνο με αυτό..Καλώς ή κακώς...!


Στη δεκαετία του 1960 το κίνημα για την θέσπιση των δικαιωμάτων των γυναικών ονομάστηκε «φεμινισμός» ή «κίνημα για την απελευθέρωση των γυναικών». Το κίνημα ζητούσε, μεταξύ άλλων, ίση αμοιβή με τους άνδρες, ίσα δικαιώματα ως προς τον νόμο, και ελευθερία στις αποφάσεις για οικογενειακό προγραμματισμό. Προς τα τέλη του 20ου αιώνα, οι γυναίκες απέκτησαν ισχυρότερο ρόλο στην κοινωνία, καθώς και στην αγορά εργασίας.


Τα δικαιώματα των γυναικών αναφέρονται σε ελευθερίες που οφείλουν να έχουν οι γυναίκες και τα κορίτσια όλων των ηλικιών, οι οποίες μπορεί μεν να είναι θεσμοθετημένες, αλλά αγνοούνται ή παραβλέπονται από τις νομικές διαδικασίες ή τις κατεστημένες συμπεριφορές σε μία συγκεκριμένη κοινωνία. Αυτές οι ελευθερίες έχουν ομαδοποιηθεί και διαφοροποιηθεί από την ευρύτερη έννοια των ανθρώπινων δικαιωμάτων, επειδή συχνά διαφέρουν από τις ελευθερίες που αναγνωρίζονται εκ γενετής στους άνδρες και στα αγόρια και, ακόμη, επειδή έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει μία παραδοσιακή προκατάληψη ενάντια στα δικαιώματα των γυναικών και των κοριτσιών.Ζητήματα που συχνά έχουν συνδεθεί με την έννοια των δικαιωμάτων των γυναικών συμπεριλαμβάνουν την ψήφο, την συμμετοχή στα κοινά, την ίση αμοιβή, την σωματική αυτονομία, την περιουσία και την εκπαίδευση.
Τώρα πλέον οι γυναίκες σπουδάζουν,εργάζονται,μένουν μόνες τους,ψηφίζουν,επιλέγουν αυτές ποιόν θα παντρευτούν και με ποιόν ή πόσους θα συνάψουν ερωτικές σχέσεις,γίνονται μητέρες και εκτός γάμου και άλλα πολλά τα οποία παλαιότερα θεωρούνταν κατακριτέα.
  
Σε πολλές  όμως χώρες του κόσμου υπάρχει ακόμα η προκατάληψη και η άρνηση ως πρός την ελευθερία και τα δικαιώματα μιας γυναίκας.
Οι γυναίκες έχουν λιγότερα νομικά, κοινωνικά, πολιτιστικά και οικονομικά δικαιώματα, τόσο σε σύγκριση με τους άντρες των χωρών αυτών όσο και με τις γυναίκες στα ανεπτυγμένα κράτη.Καταρχήν,οι γυναίκες δεν έχουν ισονομία με τους άντρες,δηλαδή  δεν έχουν ίσα νομικά δικαιώματα.  Για παράδειγμα, στη Σαουδική Αραβία, οι γυναίκες δεν έχουν το δικαίωμα να οδηγούν αυτοκίνητο,δεν μπορούν να περπατήσουν μόνες τους σε δημόσιο χώρο και δεν μπορούν να αναπτύξουν κοινωνικές σχέσεις με άντρες που δεν είναι συγγενείς τους.


Οι γυναίκες στις χώρες του Τρίτου Κόσμου γίνονται επίσης θύματα της κουλτούρας τους και πιο συγκεκριμένα, των εθίμων τους. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο 2 εκατομμύρια νεαρά κορίτσια (ηλικίας 4-12 ετών) υφίστανται ακρωτηριασμό των γεννητικών τους οργάνων (κλειτοριδεκτομή) στην Αιθιοπία, Σομαλία, τη Γουινέα και 25 ακόμη Αφρικανικές χώρες, όπως και σε ορισμένες περιοχές της Ασίας και της Μέσης Ανατολής.


Στις περισσότερες υπανάπτυκτες χώρες,  οι γυναίκες θεωρούνται ακάθαρτες όταν  έχουν εμμηνορρυσία και πρέπει να μην εμφανίζονται σε δημόσιους χώρους. Όταν θηλάζουν τα μωρά τους  (ένα χρονικό διάστημα που κρατάει κατά μέσο όρο δύο χρόνια), τα θρησκευτικά ταμπού τις απαγορεύουν να έχουν σεξουαλική επαφή με τους συζύγους τους, που εξωθούνται να αναζητήσουν πόρνες ως ερωτικές συντρόφους. Στο Μπανγκλαντές, το να καθυστερήσει μια γυναίκα να σερβίρει το φαγητό ή το να απορρίψει μια πρόταση γάμου,θεωρούνται σοβαρές δικαιολογίες για να ρίξει ένας άντρας καυστικό οξύ πάνω στο πρόσωπό της. Στην Ινδία,υπολογίζεται ότι πάνω από 5,000 γυναίκες ετησίως δολοφονούνται από τις οικογένειες των συζύγων τους, διότι οι προίκες που έδωσαν κρίθηκαν ανεπαρκείς. 


Δεν υπάρχει κανένας οργανισμός,κανένας τρόπος τέλος πάντων,να αλλάξει αυτή η << κουλτούρα >> σε όλες αυτές τις χώρες??Να έχει ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ η γυναίκα..
Όλα αυτά τα δικαιώματα που έχουν ΌΛΕΣ οι γυναίκες στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου και που τις καθιστούν υπεύθυνες και  ενεργές στην κοινωνία τους.
Είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ εν έτη 2012 ( προσεχώς ) να υπάρχουν τέτοια μυαλά και τέτοιες << ιδεολογίες >> επάνω σε αυτόν τον,κατά τα άλλα αξιαγάπητο,πλανήτη που ονομάζεται γή !!
Γιατί δηλαδή η γυναίκα να καλύπτει τα μαλλιά,τα χέρια και τα πόδια της και στην χειρότερη των περιπτώσεων και ολόκληρο το πρόσωπό της?
Προσωπικά είμαι εντελώς κάθετη και αρνητική και στο άλλο άκρο,όπου γυναίκες για τον άλφα βήτα λόγο τσιτσιδώνονται και βγαίνουν στον δρόμο σαν να βγήκαν μόλις από το ντούζ..Γιατί δηλαδή να προκαλούν έτσι και μετά να << φταίει ο βιαστής >> ???


Anyway,επειδή θα ξεφύγω από το θέμα και θα βγάλω την χολή μου λέω να τελειώνω με κάτι πολύ όμορφο που διάβασα σε ένα βιβλίο του Paulo Coelho..Απολάυστε το...


Επειδή είμαι η πρώτη και η τελευταία...
Είμαι η λατρεμένη και η περιφρονημένη..
Είμαι η πόρνη και η αγία..
Είμαι η σύζυγος και η παρθένα..
Είμαι η μάνα και η θυγατέρα..
Είμαι τα χέρια της μητέρας μου..
Είμαι η στέρφα και πλήθος τα παιδιά μου..
Είμαι η καλοπαντρεμένη και η ανύπαντρη..
Είμαι εκείνη που φέρνει το φώς και εκείνη που δεν γέννησε ποτέ..
Είμαι η παρηγοριά από τις ωδίνες του τοκετού...
Είμαι η σύζυγος και ο σύζυγος..
Και είμαι γέννημα του άντρα μου..
Είμαι η γεννήτρα του πατέρα μου...
Είμαι η αδερφή του άντρα μου..
Και αυτός είναι ο διωγμένος μου γιός..
ΝΑ ΜΕ ΣΕΒΕΣΤΕ ΠΑΝΤΑ...
Γιατί είμαι η σκανδαλώδης και η μεγαλόπρεπη..
Γιατί είμαι ΓΥΝΑΙΚΑ...!!!



http://www.youtube.com/watch?v=_FEsUIjO6aw
http://www.youtube.com/watch?v=Mnrb23DIaCA






Δεν υπάρχουν σχόλια: